Post Top Ad

Post Top Ad

Minggu, 26 Februari 2017

Plugin-plugin Yang Perlu Anda Miliki Dengan Blog WordPress

Hampir satu purnama saya tidak melakukan entri di blog rahsia blogger ini malah blog selangor2u saya pon baru je 2,3 hari ini update.

Jadi untuk kali ini saya rasa elok rasanya saya berkongsi kepada anda semua mengenai plugin-plugin asas yang anda perlu ada untuk blog worpdress.

1. Adsense Deluxe 
Jika anda menggunakan adsense di blog anda adsense deluxe ini membantu anda untuk menjadikan adsense anda lebih menarik.

2. Alinks
Plugin ini akan link kan perkataan yang tertentu dengan post atau website lain yang mempunyai perkataan yang sama. (Saya belum mencubanya jadi tak dapat komen lebih).

3. All-in-one SEO pack
Seperti semua yang sedia maklum plugin ini untuk SEO.

4.Sitemap Generator
Plugin ini juga bertujuan untuk SEO

5. Link cloaking plugin
Plugin ini akan secara outomatik akan menyembunyi link affiliate anda. Namun begitu, sebenarnya jika orang yang dah biasa dengan internet kita dapat bezakan mana link affiliate mana yang bukan.

6. SEO Slug
Menjadikan link url anda juga untuk SEO Friendly.

7. Share this
Plugin yang membolehkan pengunjung ke blog kita untuk submit artikel kita ke social networking website.

8. WordPress Relate Post
Akan kelihatan relate post di setiap bawah setiap post  jika post tersebut terdapat persamaan TAG dengan post yang lain.

9. wp-cache
Menjadikan blog anda lebih cepat untuk loading

10. wp-contact form
Ini plugin untuk contact form la ;)

Setakat itu sahaja dari saya mazuki mustaffa untuk kali ini. Semua plugin-plugin ini boleg didapati secara percuma di internet jadi hanya google untuk mendapatkanya.

Jika anda mempunyai perkongsian mengenai plugin yang menarik, boleh lah berbuat demikian dengan meninggalkan di ruangan komen.