Post Top Ad

Post Top Ad

Selasa, 28 Februari 2017

7 Cara Meningkatkan Ranking dan Trafik Blog

Saya harap tips ini dapat menjadi rujukan kita bersama. Untuk makluman semua segala tips yang saya berikan ini bukan kesemuanya telah saya aplikasikan dan sumber rujukan ini saya dapat dari salah satu PLR artikel dalam koleksi saya dan saya olah mengikut gaya bahasa saya sendiri. Harap Maklum.


Antara 7 cara untuk meningkatkan ranking blog dan Trafik :
  1. Membina blog dengan menghasilkan isi kandungan yang bermutu atau dengan kata lain berguna untuk pengunjung.
  2. Buat kajian dan guna keyword yang bersesuaian dengan target pelawat ke blog kita. Kalau blog kita mengenai ubat gigi kenapa perlu mencari keyword berkenaan mp3.
  3. Submit setiap page blog kita ke SocialBookmarking site. Contohnya Digg.com, pastikan dilakukan secara manual.
  4. Design blog dengan theme blog yang simple,mudah loading dan sususan yang teratur.
  5. Monitor pesaing keyword blog anda untuk melihat apa yang diorang lakukan sehingga  dapat berada tangga diatas dalam sesuatu keyword. Sebagai contoh blog rahsiablogger berada di tangga ke-5 dalam keyword “Rahsia Blog” manakala berada ditangga ke-4 untuk keyword “Blog Tips“.
  6. Analisis pelawat anda dari segi keyword,tempat dan referer link bagaimana pelawat blog anda boleh menjumpai blog anda.
  7. Apabila menjual produk online pastikan menggunakan cara pembayaran yang senang dan ringkas untuk pembeli.
Pada artikel setrusnya saya akan bermula dengan “Apa itu Search Engine Opptimization(SEO)” dan “Tips Bagaimana Untuk Mendapatkan Pelawat Yang Berulang“