Post Top Ad

Post Top Ad

Kamis, 02 Maret 2017

Bagaimana untuk Mendapatkan “Follower” di Twitter dengan Cepat

Sebagaimana yang kita tahu dan beberapa post sebelum ini telah banyak menceritakan Apakah itu Twitter bukan?

Jadi, pada entry kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua beberapa tips dalam twitter mungkin ramai yang tahu dan mungkin masih ramai yang belum tahu dan belum lagi memaksimumkan trafik ke blog anda dengan menggunakan twitter.

Saya terus ke point yang ingin disampaikan.



Untuk memaksimumkan follower anda di twitter apa yang perlu kita lakukan ialah :
  1. Follow orang lain dahulu seberapa ramai yang mungkin ( maksimum following 2000)
  2. Follow orang-orang yang sememangnya mempunyai ramai follower kerana apabila anda follow seseorang yang mempunyai ramai follower saya yakin anda tidak lagi perlu follow orang lain selepas itu. Akaun anda akan sentiasa bertambah dengan follower.
  3. Jangan lupa untuk follow balik follower anda. Jika tidak, follower anda akan unfollow twitter anda dengan itu follower anda akan berkurang.

Twitter bukan sekadar di twitter.com, terdapat beberapa lagi website yang membantu untuk melancarkan akaun twitter anda. Disini saya ingin berkongsi 2 website dimana sangat penting bagi saya untuk memudahkan kerja di twitter.

Apakah fungsi sebenar website ini? website ini membantu kita untuk unfollow atau pon follow back orang yang follow kita secara bulk follow atau bulk unfollow. Kalau tak paham, cuba layari website tersebut dan baca sendiri. ;)



Website ini membantu anda untuk mengelola akaun twitter anda. Anda boleh tetapkan bila anda mahu update anda punya twitter. Jadi, anda boleh tetapkan untuk update secara outomatik akaun twitter anda. Setakat ini dulu tips untuk kali ini. Untuk entry berikutnya saya akan berkongsi pula 1 website bagaimana anda boleh menjana pendapatan dengan twitter.

Jangan lupa untuk subcribe blog ini dengan memasukkan email anda di ruangan subscribe di sidebar sebelah untuk tidak terlepas tips pada entry yang berikutnya nanti.

Happy Twittering..(ayat sendiri tak tau betol ke tak) ahak!